Drewniany kościół w Klępsku będący Pomnikiem Historii nie wymaga szerszej prezentacji. Tę pochodzącą z XIV w. świątynię zna większość badaczy i miłośników zabytków, głównie ze względu na bardzo bogaty gotycki i późnorenesansowy wystrój i wyposażenie wnętrz, ale nie tylko, warto bowiem przybliżyć mniej znane malowidła przedstawiające Adama i Ewę w raju, ufundowane przez rodzinę Philippsborn w 1924 r. Ich autorem był Wolf Röhricht (1886-1953) niemiecki malarz, urodzony w Legnicy, który kształcił się w Monachium, Dreźnie i Paryżu, od 1911 r. zamieszkał w Berlinie i związał się z Secesją Berlińską. Uznawany za jednego z wybitniejszych akwarelistów epoki, szczególnie upodobał sobie pejzaże. Po 1935 r. jego prace uznano w Niemczech za przejaw degeneracji i usunięto z muzeów. Po wojnie zamieszkał w Monachium. Jego twórczość wysoko ceniono w latach 50. XX w. W latach 20. XX w. jego malarstwo bliskie było ekspresjonizmowi, co czytelne jest w postaciach Adama i Ewy oraz malowanych szerokimi pociągnięciami pędzla zwierzętach rozmieszczonych na ścianach loży kolatorskiej. To niewielkie wnętrze pięknie dopełniające klępską świątynię. Zachęcam do ich obejrzenia.
Prace konserwatorskie przy pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony w kościele w Konotopie
Rozpoczęły się badania i prace konserwatorskie przy renesansowym pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony Magdaleny z domu von