Wśród dość licznych mostów kolejowych i wiaduktów powadzonych przez bagienne tereny związane z jeziorami Łagowskim i Ciecz na szczególną uwagę zasługuje most kolejowy nad ul. Mostową w Łagowie o długości 40 m. Powstał on w 1909 r. w trakcie budowy linii kolejowej Międzyrzecz – Toporów łączącej powstałe wcześniej szlaki kolejowe Frankfurt-Poznań /1870r./ i Międzyrzecz-Międzychód /1887r./
Usytuowany na wysokim nasypie znakomicie wpisuje się w krajobraz historycznego miasta, tworząc trzy łuki nad przebiegającą pod nim ulicą. Wszystkie elementy mostu jak: łukowe sklepienia, przyczółki, ściany czołowe przęseł wykonano z cegły. Materiałem uzupełniającym, jaki zastosowano, była nadsypka tłuczniowa z piaskiem i beton, z którego wykonano betonowe koryto. Z granitu wykonano jedynie kapinosy na których wsparto metalową barierkę i schody prowadzące na nasyp od wschodu. Harmonijne proporcje, wysmukłość łuków doskonałe wpisanie się w przestrzeń pozwala obiekt ten zaliczyć do najciekawszych zabytków techniki naszego województwa.