Szukaj

Polityka prywatności
projekt i realizacja Carbo Media

Kategoria Zabytków: Zabytki techniki

Łagów, pow. świebodziński – Most kolejowy

Wśród dość licznych mostów kolejowych i wiaduktów powadzonych przez bagienne tereny związane z jeziorami Łagowskim i Ciecz na szczególną uwagę zasługuje most kolejowy nad ul. Mostową w Łagowie o długości 40 m. Powstał on w 1909 r. w trakcie budowy linii kolejowej Międzyrzecz – Toporów łączącej powstałe wcześniej szlaki kolejowe Frankfurt-Poznań /1870r./ i Międzyrzecz-Międzychód /1887r./  Usytuowany na wysokim nasypie znakomicie wpisuje się w krajobraz historycznego miasta, tworząc trzy łuki nad przebiegającą

Nowa Sól – Most podnoszony na Odrze

Most nad kanałem portowym w Nowej Soli usytuowany w ciągu Alei Wolności, jest unikatowym w skali Polski i Europy mostem ruchomym z podnoszonym przęsłem. Wybudowany został w 1927r. Najstarszy ze znanych mostów na nowosolskim kanale portowym zaznaczono na mapie z 1753 r. Później, pod datą 1831 r. źródła notują rozbudowę portu i budowę nowego mostu drewnianego, już nie stałego, lecz zwodzonego. W 1896 r. zastąpiono go mostem stalowym

Witnica – Browar

Browar w Witnicy istnieje od 1848 roku, jednak najstarsze budynki w omawianym browarze możemy datować na koniec XIX wieku. Główny budynek produkcyjny i budynek gospodarczy zachowały się w dobrym stanie technicznym, do dzisiaj niezmieniona została w znaczący sposób ich bryła i elewacje. Historyczny układ urbanistyczny zespołu jest dosyć czytelny. Browar

Zielona Góra – Dawne Zakłady Przemysłu Wełnianego „Polska Wełna”

Pierwszą przędzalnię wełny w Zielonej Górze wybudował w 1816 r. Schädel na terenie obecnego kompleksu handlowego. W 1870 r. Förster rozbudował zakład jednak już w 1875 r. ogłosił upadłość. W 1890 r. przejął je R. Wolff. W 1915 r. połączyła się ona z sąsiednimi zakładami włókienniczymi dotychczasowych angielskich właścicieli Oldroyd’a

Skip to content