Badania konserwatorskie przeprowadzone przez Pana mgr Karola Błaszczyka przyniosły wiele interesujących odkryć. Ujawniły również problemy konstrukcyjne, którym trzeba będzie w najbliższym czasie poświęcić uwagę. Badacz wnikliwie przeanalizował nierozpoznane dotąd ślady przekształceń świątyni, przeanalizował gotyckie wątki murów, wykonał odkrywki ukazujące pozostałości polichromii. Rozpoznał również szerzej nie znane dzieło wrocławskiego artysty J. Baumeistera z 1921 r. upamiętniające poległych w pierwszej wojnie światowej mieszkańców. To piękna świątynia o monumentalnym halowym wnętrzu, przesklepionym sieciowo, gwiaździście i sklepieniem kryształowym, której przekształcenia prowadzone przez Alexisa Langera w poł. XIX w. oraz przez Ericha Bluncka w l. 30 XX w. nie zatarły gotyckiego wyrazu budowli. We wnętrzu zwraca uwagę gotycki tryptyk rozbudowany w pentaptyk w XVI w. sygnowany przez G. Lichtenfelsa, co nie umknęło uwadze badacza, a ponadto piękny barokowy ołtarz Maryjny z 1737 r. w nawie bocznej, figury Świętych otaczające ołtarz główny, jak również figura Archanioła Michała, które zostały tu najprawdopodobniej przeniesione z innych miejsc, Pan K. Błaszczyk wiąże wstępnie z nazwiskiem Christiana Gruenewalda. Badania poprzedzają planowany remont wnętrza świątyni i nie po raz pierwszy odkrywamy nie znane dotąd wątki bogatej historii zabytku. Od sumienności i wnikliwości badacza tak wiele zależy. Dzięki badaniom konserwatorskim odkrywamy świebodzińską farę na nowo.
Prace konserwatorskie przy pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony w kościele w Konotopie
Rozpoczęły się badania i prace konserwatorskie przy renesansowym pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony Magdaleny z domu von