W Kostrzynie nad Odrą prowadzony jest remont dworca kolejowego. Budynek został wzniesiony w latach 1872-1874 według projektu Eduarda Roemera, znanego z wielu tego typu realizacji na terenie Niemiec. Architekt ten projektował też dworzec w Dąbroszynie i kościół w Santoku. W trakcie działań wojennych dworzec został w znacznej mierze zniszczony a następnie odbudowany, z wymianą stolarki okiennej oraz zmianą aranżacji wnętrz. Jest to obiekt założony na planie podłużnym, dwukondygnacyjny, o ceglanych elewacjach z bogatym detalem architektonicznym i rzeźbiarskim. W ramach remontu prowadzi się konserwację elewacji, polegającą na wymianie zniszczonych cegieł, rekonstrukcji detalu, oczyszczeniu lica, uzupełnieniu spoin i zabezpieczeniu przed oddziaływaniem warunków atmosferycznych. Jako ciekawostkę należy potraktować zachowanie w elewacji elementu trakcji tramwajowej. Zarazem prowadzone są roboty polegające na izolacji murów przyziemia, wymianie pokrycia dachowego, odtworzeniu blaszanej attyki, wymianie stolarki okiennej, remoncie i adaptacji wnętrz dla celów dworca kolejowego oraz biblioteki, punktu informacji turystycznej i małego motelu. W ramach inwestycji wymienione zostaną też instalacje: wodna, ściekowa i elektryczna. Prace na kostrzyńskim dworcu mają zostać zakończone do końca czerwca 2013 roku. To pierwsza tego typu inwestycja prowadzona przy zabytku architektury kolejowej na terenie województwa lubuskiego.