Począwszy od 2017 r. zrealizowano prace konserwatorskie i restauratorskie przy historycznej stolarce okiennej w kościele. Ostrołukowe otwory mieszczą stolarkę okienną, sosnową, o drobnym podziale prostokątnych kwater, zwieńczonych maswerkami. Okna te pochodzą z lat 1831-1833, kiedy to przy udziale wybitnego architekta berlińskiego Karla Friedricha Schinkla przeprowadzono regotycyzację sulechowskiej fary.
Kolorystykę w odcieniach czerwieni i czerni od zewnątrz i złamanej bieli od wnętrza ustalono na podstawie badań konserwatorskich, które ujawniły pierwotną dyspozycję barwną stolarki. Stolarkę poddano pieczołowitym pracom konserwatorskim, którymi kierowała Pani Paulina Celecka konserwator dzieł sztuki. Z poszanowaniem zabytkowej substancji wzmocniono naruszoną strukturę drewna, poddawanego wpływowi warunków atmosferycznych przez dziesięciolecia, zabezpieczono historyczny materiał i przywrócono stolarce dawny wygląd.
Jako element historycznego wystroju kościoła stolarka okienna stanowi istotną wartość zabytku, waloryzując zarówno elewacje, jak i wnętrze. W przypadku kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Św. w Sulechowie, ujawniona, pierwotna kolorystyka, zasadniczo odmienna od tej, która utrwaliła się w świadomości ogółu przez dziesięciolecia, w sposób diametralny zmieniła odbiór zabytku.
Prace konserwatorskie przy pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony w kościele w Konotopie
Rozpoczęły się badania i prace konserwatorskie przy renesansowym pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony Magdaleny z domu von