W grudniu zakończono kolejny etap prac konserwatorsko-restauratorskich w Holu Opackim klasztoru kanoników regularnych reguły św. Augustyna w Żaganiu. Skoncentrowały się one na utrwaleniu historycznych warstw malarskich i uczytelnieniu kompozycji, bez zbędnych ingerencji w oryginał. Prace wykonała firma konserwatorska Monument Service. Parafia pozyskała na nie środki z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kwocie 1 100 tys. zł.
Po pożarze żagańskiego klasztoru w 1730 r. jego odbudowę prowadzono pod kierunkiem architekta Martina Frantza z Legnicy, przy udziale m.in. miejscowego artysty Christiana Conrada Młodszego, który w Żaganiu prowadził warsztat malarski. Jego dziełem jest m.in. malarski wystrój Holu Opackiego w północnym skrzydle klasztoru. Składają się na niego rozmalowane na ścianach i sklepieniach podziały architektoniczne, w które wkomponowano, wykonane en graisaille popiersia opatów ujęte w dekoracyjne obramienia z inskrypcjami opisującymi ich dokonania, a także wazy, rozety, liście akantu. Na ścianie północnej namalowano dużych rozmiarów krucyfiks. Hol Opacki w żagańskim klasztorze stanowi wyjątkowej klasy dzieło na tle śląskiej sztuki doby baroku.
Prace konserwatorskie przy pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony w kościele w Konotopie
Rozpoczęły się badania i prace konserwatorskie przy renesansowym pomniku epitafijnym Wolffa von Dyhrn i jego żony Magdaleny z domu von