Polichromia w kościele pw. Św. Wawrzyńca Ługach została odkryta w trakcie badań konserwatorskich wnętrza świątyni, prowadzonych w związku z koniecznością realizacji wzmocnień konstrukcyjnych murów obiektu w ubiegłym roku. Malowidło było silnie uszkodzone, z licznymi nasiekami stanowiącymi pozostałość po przygotowywaniu podłoża pod tynk w związku z remontem realizowanym w baroku.
W wyniku prac, przeprowadzonych z wielką pieczołowitością, poddano konserwacji malowidło ukazujące Św. Barbarę jako stojącą w długiej sukni, zwróconą ku północy, trzymającą w jednej ręce wieżę, drugą podtrzymującą połę szaty. Głowa świętej okolona jest nimbem. Malowidło wykonane jest na białym tle czarną i czerwoną farbą, z białymi malarskimi akcentami na ciemniejszym podłożu. Kompozycja otoczona jest bordiurą. Malowidło prawdopodobnie pełniło funkcję ołtarza bocznego.
Gotyckie malowidła na terenie dzisiejszej ziemi lubuskiej mają niezwykłą wartość, gdyż polichromii z tego okresu zachowało się bardzo niewiele. Dlatego też ze szczególną troską dbamy o to, żeby we właściwy sposób zabezpieczyć i wyeksponować ich wyjątkowe walory.
W wyniku prac, przeprowadzonych z wielką pieczołowitością, poddano konserwacji malowidło ukazujące Św. Barbarę jako stojącą w długiej sukni, zwróconą ku północy, trzymającą w jednej ręce wieżę, drugą podtrzymującą połę szaty. Głowa świętej okolona jest nimbem. Malowidło wykonane jest na białym tle czarną i czerwoną farbą, z białymi malarskimi akcentami na ciemniejszym podłożu. Kompozycja otoczona jest bordiurą. Malowidło prawdopodobnie pełniło funkcję ołtarza bocznego.
Gotyckie malowidła na terenie dzisiejszej ziemi lubuskiej mają niezwykłą wartość, gdyż polichromii z tego okresu zachowało się bardzo niewiele. Dlatego też ze szczególną troską dbamy o to, żeby we właściwy sposób zabezpieczyć i wyeksponować ich wyjątkowe walory.