Dokumenty do pobrania:
Formularz zgłaszania strat w zabytkach spowodowanych np. wichurą, katastrofą budowlaną, powodzią, kradzieżą, etc.
Zgłoszenia strat proszę wysyłać na adres: sekretariat.zgora@lwkz.pl
Zgodnie z treścią art. 28 p. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2018, poz. 2067) właściciel lub posiadacz zabytku wpisanego do rejestru lub zabytku znajdującego się w wojewódzkiej ewidencji zabytków zawiadamia wojewódzkiego konserwatora zabytków o uszkodzeniu, zniszczeniu, zaginięciu lub kradzieży zabytku, nie później niż w terminie 14 dni od dnia powzięcia wiadomości o wystąpieniu zdarzenia.
Uprzejmie przypominamy iż, zgodnie z treścią art. 107a. ust.1 p. 1 cyt. ustawy, właściciel lub posiadacz zabytku wpisanego na Listę Skarbów Dziedzictwa albo wpisanego do rejestru lub innego zabytku znajdującego się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, który nie powiadomił odpowiednio ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego albo wojewódzkiego konserwatora zabytków o uszkodzeniu, zniszczeniu, zaginięciu lub kradzieży zabytku, nie później niż w terminie 14 dni od dnia powzięcia wiadomości o wystąpieniu zdarzenia, podlega karze pieniężnej w wysokości od 500 do 2000 zł.