Organizacja Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Zielonej Górze jest państwową jednostką budżetową wchodzącą w skład rządowej administracji zespolonej w województwie.Zasięg terytorialny obejmuje obszar województwa lubuskiego, a siedzibą urzędu jest miasto Zielona Góra.
Urząd wykonuje swoje zadania na terenie woj. lubuskiego przy pomocy Delegatury z siedzibą w Gorzowie Wlkp., którą powołuje Wojewoda na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Delegatura realizuje zadania związane z ochroną zabytków na terenie powiatów: gorzowskiego grodzkiego i ziemskiego, słubickiego, strzelecko – drezdeneckiego, sulęcińskiego i międzyrzeckiego. Delegaturą kieruje Kierownik, który działa z upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
1. W skład urzędu wchodzą następujące wydziały i stanowiska:
- Wojewódzki Konserwator Zabytków;
- Zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- Wydział Budżetu, Finansów i Administracji;
- Wydział Inspekcji Zabytków Nieruchomych;
- Wydział Inspekcji Zabytków Ruchomych;
- Wydział Rejestru Zabytków i Dokumentacji Zabytków;
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji zabytków archeologicznych;
- Stanowisko ds. ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
- Stanowisko pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;
- Stanowisko ds. prawnych;
- Stanowisko ds. informatyki.
2. W skład Wydziału Budżetu, Finansów i Administracji Urzędu wchodzą:
- Stanowisko Głównego Księgowego;
- Stanowisko specjalisty ds. kadr;
- Stanowisko pracownika księgowości;
- Stanowisko ds. realizacji zadań związanych z finansowaniem prac przy zabytkach;
- Stanowisko ds. obsługi sekretariatu;
- Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej;
- Stanowisko kierowcy samochodu osobowego.
3. W skład Wydziału Inspekcji Zabytków Nieruchomych wchodzą:
- Kierownik wydziału;
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji zabytków nieruchomych;
- Stanowisko ds. zabytków techniki;
- Stanowisko ds. zabytkowych założeń parkowych, alei i cmentarzy.
4. W skład Wydziału Inspekcji Zabytków Ruchomych wchodzą:
- Kierownik wydziału;
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji zabytków ruchomych;
- Stanowisko ds. wywozu zabytków za granicę.
5. W skład Wydziału Rejestru Zabytków i Dokumentacji Zabytków wchodzą:
- Kierownik wydziału;
- Wieloosobowe stanowisko ds. ochrony zabytków.
6. W skład Delegatury wchodzą następujące stanowiska:
- Kierownik Delegatury;
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji zabytków nieruchomych;
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji zabytków ruchomych;
- Stanowisko ds. inspekcji zabytków archeologicznych;
- Stanowisko ds. rejestru zabytków, dokumentacji zabytków i archiwum;
- Stanowisko ds. zabytkowych założeń parkowych, alei i cmentarzy;
- Stanowisko ds. obsługi sekretariatu;
- Stanowisko kierowcy samochodu osobowego.
Schemat organizacyjny Urzędu przedstawia załącznik do niniejszego regulaminu.