Na zaproszenie Starosty Żagańskiego, przy udziale Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, przeprowadzono szkolenie, na które zaproszono Burmistrzów i Wójtów gmin powiatu żagańskiego oraz urzędników zajmujących się tematyką ochrony i opieki nad zabytkami. Szkolenie odbyło się w dniu 16 lutego 2018 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu.
Na wstępnie Pan Henryk Janowicz Starosta Żagański powitał wszystkich uczestników szkolenia. Następnie Pani dr Barbara Bielinis-Kopeć Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków omówiła zadania samorządu terytorialnego w zakresie opieki nad zabytkami, nowelizację ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami i administracyjne kary pieniężne oraz ewidencję zabytków. Na zakończenie Pan Edward Filipiak z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Toruniu omówił zagadnienia ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
Wykonywanie zadań w zakresie opieki nad zabytkami jest jednym z ustawowych zadań własnych samorządów wszystkich szczebli. Szkolenie służyło przybliżeniu aspektów prawnych i praktycznych realizowanych przez samorząd zadań.
Na wstępnie Pan Henryk Janowicz Starosta Żagański powitał wszystkich uczestników szkolenia. Następnie Pani dr Barbara Bielinis-Kopeć Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków omówiła zadania samorządu terytorialnego w zakresie opieki nad zabytkami, nowelizację ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami i administracyjne kary pieniężne oraz ewidencję zabytków. Na zakończenie Pan Edward Filipiak z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Toruniu omówił zagadnienia ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
Wykonywanie zadań w zakresie opieki nad zabytkami jest jednym z ustawowych zadań własnych samorządów wszystkich szczebli. Szkolenie służyło przybliżeniu aspektów prawnych i praktycznych realizowanych przez samorząd zadań.