
Zatonie – prace konserwatorskie przy prospekcie organowym
Zrealizowano prace konserwatorskie przy prospekcie organowym, należącym do wyposażenia kościoła filialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonej Górze – daw. Zatoniu. Kościół ewangelicki w Zatoniu został wzniesiony z 1765 r. W kościele zachowane są organy wykonane w 1799 r. przez jednego z wybitniejszych organmistrzów śląskich – Samuela Gottloba Meinerta z

Prace przy Domu Szewca w Pszczewie
Dom Szewca w Pszczewie powstał prawdopodobnie w 1 połowie XVII wieku i został poddany przebudowie w XVIII, XIX i XX wieku. W latach 80. XX wieku budynek został gruntownie odremontowany przez PPKZ O/Szczecin. Obiekt posadowiony jest w centrum Pszczewa, w południowo-zachodniej pierzei rynku na wąskiej działce siedliskowej – poza chałupą

Żagań – zakończenie remontu dworca PKP
Dobiegły końca prace związane z remontem konserwatorskim zabytkowego budynku dworca kolejowego położonego przy ul. Kolejowej 88 i 88a w Żaganiu. Dworzec kolejowy wzniesiono w 1846 r., kiedy to Żagań uzyskał pierwsze połączenie kolejowe, w ramach realizowanej głogowsko – żagańskiej linii kolejowej, przyłączonej do Dolnośląsko – Marchijskiej Kolei Żelaznej. W 1869

Rozpoczął się kolejny etap remontu dachu kościoła pw. Nawiedzenia NMP w Żaganiu.
Ufundowana jako kościół cmentarny w roku 1444 przez opata klasztoru augustianów w Żaganiu świątynia zlokalizowana została na wzniesieniu, poza ówczesnymi murami miejskimi, na miejscu istniejącej tu wcześniej kaplicy. Obiekt stoi na terenie założonego w wieku XVI, czynnego do dziś cmentarza. Prowadzone obecnie prace stanowią kontynuację podjętych w latach poprzednich remontów

Prace konserwatorskie przy Błękitnej Bramie w Żarach
Trwają prace konserwatorskie przy Błękitnej Bramie, zlokalizowanej przy ul. Poznańskiej w Żarach, która wpisana jest do rejestru zabytków pod nr 1214 jako element parku pałacowego. Wzniesiona w 1704 roku Błękitna Brama, to murowana, trójosiowa, tynkowana budowla, złożona z dwóch filarów środkowych, od których odchodzą po obu stronach mury z przejściami

Prace w średniowiecznej wieży wartowniczej przy ul. Wartowniczej w Żarach
Trwają prace w średniowiecznej wieży wartowniczej przy ul. Wartowniczej w Żarach, polegające na przystosowaniu obiektu do celów turystycznych i edukacyjnych. Monumentalna wieża, stanowiąca element systemu fortyfikacji Żar jest wpisana jest do rejestru zabytków pod nr 356. W ramach inwestycji we wnętrzu obiektu wykonana zostanie m.in. samonośna konstrukcja drewniana służąca celom
Zakończyły się prace w obrębie posadzki w kościele pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Kalsku, gm. Sulechów
W trakcie prac związanych z usuwaniem cementowej wylewki w kościele, odsłonięto znaczne fragmenty historycznej posadzki z prostokątnych ceglanych kształtek, uzupełnianych miejscowo kształtkami wielobocznymi. Pracom towarzyszyły badania archeologiczne. Posadzka ułożona była regularnie na podbudowie piaskowo-ilastej z przesunięciem warstw o ½ długości, tworząc układ na tzw. mijankę, spoiny wypełniono piaskową zasypką. Stan

Rewaloryzacja parku pałacowego w Zatoniu-Zielonej Górze
Trwają prace związane z rewaloryzacją parku pałacowego w Zatoniu-Zielonej Górze. W dniu 11 maja 2019 r. Pani Barbara Bielinis-Kopeć Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków spotkała się z Panią mgr inż. arch. Agnieszką Kochańską, autorką projektu i Panem Jarosławem Skorulskim ze Stowarzyszenia „Nasze Zatonie”, aby zapoznać się z przebiegiem prac. W pierwszym

Radoszyn – prace konserwatorskie i restauratorskie we wnętrzu kościoła fil. pw. św. Jadwigi
Gotycki kościół w miejscowości Radoszyn (gm. Skąpe), wzniesiony został pod koniec XV w. W roku 2018 r. przeprowadzone zostały sondażowe badania konserwatorskie nawarstwień malarskich i tynkarskich we wnętrzu kościoła. Planowane w bieżącym roku prace obejmować będą oczyszczenie i malowanie ścian we wnętrzu oraz konserwację i restaurację ceglanych glifów okiennych oraz
Szprotawa – kolejny etap prac konserwatorskich przy ołtarzu głównym
Rozpoczęto prace przy konserwacji i restauracji szafy ołtarza głównego w kościele farnym w Szprotawie. Zgodnie z informacjami wykonawcy prac, mgra Michała Laska, z odkrywek schodkowych na wybranych fragmentach wynika, że oryginalną warstwą polichromii na szafie ołtarza jest warstwa czarna, leżąca bezpośrednio na drewnie, która zostanie odsłonięta (Plansza nr 1). (Plansza